2012. október 30., kedd

Pierre Corneille: Kedvesem, ha úgy ítéled


Kedvesem, ha úgy ítéled,
Arcom kissé öreges:
ha az én korom megéled
különb a tiéd se lesz.

Az idő kedvére sarcot
vesz a legszebb dolgokon:
épp úgy meghervasztja arcod,
ahogy az én homlokom.

Napjainkra, éjeinkre
egy planétarend ügyel:
voltam én is ifjú egykor,
s egykor te is vén leszel.

Ámde nékem oly varázs van
birtokomban, oly erő,
hogy nem kell rettegve lássam,
miként pusztít el az idő.

Most imádják a tiédet,
de mit megvetsz, az a báj
még büszkén virulva élhet,
ha a tiéd oda már.

Megmentheti büszke orcád
hírnevét e hatalom,
s a jövendő olyannak lát,
amilyennek akarom.

Mert a messzi nemzedékek
tisztelik majd szavamat,
és csak akkor hisznek szépnek,
ha én annak mondalak.

Emlékezzél erre, szépem,
s bár az őszt nem állhatod,
légy iránta engedékeny,
ha olyan, mint én vagyok.


Nincsenek megjegyzések: